• 1. Soalan tentang Profil Pelanggan
    • 1.1. Apakah Profil Pelanggan (Profil peribadi Pelanggan)?

      Profil Pelanggan (https://secure.liteforex.com/) adalah kawasan yang dilindungi laman LiteForex, yang membolehkan anda untuk menjalankan pelbagai operasi bukan dagangan. Selepas mencipta Profil Pelanggan, anda boleh membuka dan menutup akaun trading anda, dana deposit atau mengeluarkan wang atau menjalankan pemindahan dalaman antara akaun. Selain itu, dengan menggunakan Profil Pelanggan, anda boleh menyemak maklumat peribadi anda, menukar kata laluan, memanfaatkan, status akaun anda, dan menjalankan banyak operasi bukan perdagangan lain yang berkaitan dengan kawalan akaun dan maklumat peribadi anda.

    • 1.2. Bagaimana untuk membuat Profil Pelanggan?

      Dalam usaha untuk mencipta Profil Pelanggan, klik pada pautan https://secure.liteforex.com/profile/register, dalam bahagian "Daftar", di mana anda boleh memasukkan maklumat ke dalam semua bidang, memberi perhatian kepada tips, yang akan pop-up di sebelah kanan. Kemudian klik pada "Teruskan". Untuk log masuk ke profil ini, sila masukkan alamat dan kata laluan e-mel anda pada laman log masuk: https://secure.liteforex.com/profile/login.

    • 1.3. Mengapa anda perlu memberi jawapan kepada soalan-soalan rahsia semasa melengkapkan Profil?

      Sebaik sahaja anda membuat Profil anda, anda diminta untuk menjawab soalan rahsia (Tarikh lahir, nama ibu anda dan jawapan kepada soalan rahsia, yang dipilih oleh anda). Hanya aksara Latin sahaja boleh digunakan. Data rahsia ini diperlukan untuk menyediakan keselamatan data pelanggan dan anda disyorkan untuk memasukkan maklumat yang diperlukan selepas melengkapkan Profil Pelanggan. Maklumat rahsia yang dimasukkan oleh Pelanggan yang dalam seksyen ini akan diperlukan untuk menukar atau memulihkan kata laluan, memesan kad pembayaran dan juga dalam kes perubahan maklumat peribadi dan lain-lain operasi dengan profil Pelanggan.

    • 1.4. Berapa banyak profil pelanggan boleh dimiliki oleh setiap pelanggan?

      Menurut polisi Syarikat kami, Pelanggan hanya dibenarkan mempunyai satu profil. Walau bagaimanapun, setiap Pelanggan adalah berhak untuk mempunyai sehingga sepuluh akaun dagangan aktif dalam profil peribadi beliau / dia. Bilangan akaun dagangan aktif, dibenarkan untuk beroperasi pada masa yang sama dalam Profil Pelanggan boleh ditingkatkan atas permintaan anda melalui Ketua Jabatan Khidmat Pelanggan.

    • 1.5. Bagaimana untuk mengesahkan e-mel anda?

      Untuk mengaktifkan alamat e-mel anda, klik pada pautan "Aktifkan" bertentangan ikon "status E-mel" pada halaman Profil Pelanggan (https://secure.liteforex.com/profile). Selepas itu anda akan menerima surat melalui e-mel, dengan kod pengaktifan untuk e-mel anda dan anda boleh masukkan kod ini di halaman pembukaan. Jika anda tidak menerima kod pengaktifan, sila hubungi Jabatan Khidmat Pelanggan Am kami melalui LIVE CHAT atau kemudahan komunikasi lain.

    • 1.6. Bagaimana untuk mengesahkan nombor telefon anda?

      Untuk mengesahkan nombor telefon anda, log masuk ke Profil Pelanggan anda dan klik pada butang "Profil Pelanggan". Di tangan kanan lajur klik pada tanda "Sahkan" dan masukkan watak-watak dari imej. Jika nombor telefon anda telah dikenal pasti sebagai mudah alih, SMS dengan kod akan dikemukakan kepada anda. Anda perlu menunjukkan kod ini dalam bentuk khas untuk mengesahkan nombor anda.
      Jika nombor telefon anda telah dikenal pasti sebagai talian darat, kami akan menghubungi anda semula untuk mengesahkan nombor telefon anda. Jika anda tidak menerima kod dan tiada siapa yang dipanggil anda semasa hari perniagaan, sila hubungi Jabatan Khidmat Pelanggan Am kami melalui LIVE CHAT atau kemudahan komunikasi lain.

    • 1.7. Bagaimana untuk mengemaskini maklumat mengenai nombor telefon anda?

      Untuk mengemas kini maklumat nombor telefon anda, log masuk ke Profil Pelanggan dan pergi ke tab "Profil Pelanggan". Di sebelah kanan ruangan klik pada ikon yang menggambarkan pensil F.A.Q, sebelah nombor telefon, dan masukkan nombor telefon yang baru, kemudian klik pada ikon dengan simbol semak F.A.Q. Selepas itu, anda perlu mengesahkan perubahan, memberikan jawapan kepada soalan rahsia. Sila ambil perhatian bahawa nombor telefon yang diubahsuai memerlukan semula pengesahan.

    • 1.8. Bagaimana untuk mengemaskini alamat kediaman anda?

      Dalam usaha untuk mengemaskinikan alamat kediaman anda, log masuk ke Profil Pelanggan dan pergi ke tab "Profil Pelanggan" . Di kiri lajur klik pada ikon yang menggambarkan pensil F.A.Q. Seterusnya, ke alamat kediaman, masukkan alamat baru anda dan kemudian klik pada ikon dengan simbol semak F.A.Q. Selepas itu, mengesahkan perubahan dengan menjawab soalan rahsia. Sila ambil perhatian bahawa alamat kediaman yang diubahsuai memerlukan semula pengesahan.

    • 1.9. Bagaimana untuk mengesahkan Profil Pelanggan?

      Untuk pengesahan penuh Profil, pertama sekali anda hendaklah mengisi semua ruang maklumat (Negara, Wilayah, Bandar, poskod, alamat), memberikan hanya maklumat boleh dipercayai. Selepas itu, muat naik salinan dokumen berwarna , mengesahkan nama dan alamat anda. Dalam usaha untuk melakukan ini, anda boleh log masuk ke Profil Pelanggan anda dan pergi ke bahagian "Profil Pelanggan" . Dalam ruang sebelah kanan di "dokumen identity pelanggan" medan klik pada "Lihat / Upload" dan ikuti arahan.

    • 1.10. Apakah dokumen yang diterima oleh syarikat untuk pengesahan?

      Dokumen-dokumen yang mengesahkan identiti hendaklah dikeluarkan oleh sebuah agensi kerajaan yang sah disisi undang-undang dan hendaklah mengandungi gambar Klien. Ia boleh jadi halaman pertama pasport dalaman atau antarabangsa atau lesen memandu. Dokumen tersebut adalah sah untuk sekurang-kurangnya 6 bulan dari tarikh tamat permohonan. Setiap dokumen hendaklah menyatakan tarikh sah laku.

      Dokumen mengesahkan alamat kediaman anda boleh menjadi halaman pasport yang menunjukkan alamat kediaman (dalam kes halaman pertama pasport anda telah digunakan untuk mengesahkan identiti, kedua-dua muka surat hendaklah mempunyai nombor siri).

      Satu alamat kediaman boleh disahkan melalui bil elektrik yang mengandungi nama penuh dan alamat sebenar. Dokumen itu tidak boleh berusia melebihi tiga bulan. Sebagai bukti alamat, Syarikat juga menerima bil dari organisasi yang diiktiraf di peringkat antarabangsa, afidavit atau penyata bank (bil telefon bimbit tidak diterima).

      Dokumen yang dimuat naik hendaklah berwarna, mudah dibaca dan dimuat naik dalam format jpg / jpeg. Saiz fail tidak boleh melebihi 1 Мb.

    • 1.11. Apakah status Profil? Di mana ia dipaparkan?

      Status Profil menunjukkan pengesahan gred Profil ini. Ia muncul sebagai tab berwarna "tunjuk maklumat pennguna" pada setiap halaman Profile. Warna hijau bermakna pengesahan penuh Profile. Sila ambil perhatian bahawa pengesahan Profil itu tidak perlu dan diperlukan hanya di bawah keadaan khas: untuk menjalankan transfer bank; untuk memerintahkan kad pembayaran daripada LiteForex; untuk menyertai peraduan; untuk membuka akaun STP; untuk membuka akaun PAMM sebagai seorang Pengurus; untuk menempah perkhidmatan VPS ; menggunakan fungsi "Auto-pengeluaran" sehingga dua kali sehari untuk jumlah sebanyak $ 100. Terdapat dua jenis pengesahan:

      1. STATUS PROFIL: ASAS

      Deposit dan pengeluaran boleh dilakukan hanya melalui sistem pembayaran, yang tidak menggunakan kad kredit. Transfer bank tidak boleh didapati. Auto-pengeluaran boleh didapati dalam mod yang terhad. Untuk mengangkat sekatan ini, anda hendaklah mengesahkan Profail.

      2. STATUS PROFIL: DISAHKAN

      Anda tidak mempunyai apa-apa sekatan yang berkaitan dengan kaedah pengeluaran atau deposit. Pengeluaran automatik boleh didapati. Untuk mengelakkan kelewatan dalam pemprosesan transaksi, sila pastikan Profil anda sentiasa mengandungi maklumat terkini dan sistem pembayaran yang dipilih untuk pengeluaran sepadan dengan kaedah yang digunakan untuk deposit.

    • 1.12. Bagaimana untuk membuka akaun trading?

      Satu akaun dagangan dibuka dalam Profil Pelanggan. Jika anda belum berdaftar profil anda di www.liteforex.com aman web ini, sila ikuti prosedur pendaftaran seperti yang dinyatakan dalam fasal 1.2. Selepas itu anda akan dapat untuk mengendalikan akaun trading anda dalam kapasiti penuh. Anda boleh membuka akaun dagangan dengan bantuan tab "buka akaun baru". Sana anda boleh memilih jenis platform, jenis akaun, mata wang akaun dan leverage kredit yang diingini. Anda boleh mendapatkan butir-butir semua akaun dagangan di: http://www.liteforex.com/trading/account-types/.

    • 1.13. Bagaimana untuk menukar kata laluan untuk mengakses Profil Pelanggan?

      Jika anda lupa atau ingin menukar kata laluan akses anda ke Profil Pelanggan, menggunakan pilihan kata laluan pemulihan yang terletak di halaman login profil pelanggan (Lupa kata laluan?) Anda juga boleh menghubungi “General Customer Inquiries Department” minta mereka untuk menukar kata laluan anda, di mana pengurus akan meminta anda untuk menyediakan data pengenalan diperlukan. Ia adalah disyorkan untuk membuat sebuah kata laluan kompleks menggunakan huruf, nombor dan aksara khas. Data kata laluan anda hendaklah dirahsiakan dan selamat.

    • 1.14. Bagaimana untuk menukar kata laluan pedagang untuk mengakses akaun trading anda?

      Untuk menukar kata laluan pedagang, sila log masuk ke Profil Pelanggan, memilih tab "Akaun dagangan" dan klik pada nombor akaun dengan kata laluan yang anda akan berubah. Selepas itu, dalam ruang kiri pilih pilihan "Tukar kata laluan" yang terletak di sebelah medan "kata laluan Trader" yang. Kemudian menunjukkan kata laluan peniaga baru anda dan mengesahkannya.

    • 1.15. Bagaimana untuk menukar leverage kredit?

      Untuk mengubah leverage kredit, log masuk ke Profil Pelanggan anda dan klik pada tab "Akaun dagangan" kemudian klik pada nombor akaun yang kredit leverage anda akan berubah. Di kiri lajur klik pada ikon F.A.Q yang menggambarkan pensil F.A.Q sebelah saiz leverage yang sedia ada, tekan icon semak dan sahkan perubahan dengan memberi jawapan kepada soalan keselamatan.

    • 1.16. Bagaimana untuk mendapatkan akses kepada mel terminal melalui Profil Pelanggan?

      Dalam usaha untuk mendapatkan akses kepada mel terminal melalui Profil Pelanggan anda, pilih tab "Akaun dagangan". Kemudian klik pada nombor akaun yang mel terminal anda akan lihat. Laman Statistik akaun akan dibuka dan anda akan melihat tab "MT4 Mail" itu.

    • 1.17. Bagaimana mensifarkan akaun?

      Untuk sifar di luar, sila log masuk ke Profil Pelanggan anda, klik pada tab "Akaun dagangan", dan tekan butang panah F.A.Q yang terletak dalam ruang yang menggambarkan sepana bertentangan nombor akaun yang anda akan sifar keluar . Selepas itu, mengesahkan perubahan memberi jawapan kepada soalan keselamatan. Ambil perhatian bahawa bonus juga akan disifarkan sama, kerana bonus yang terakru bagi deposit tertentu dan akan tertakluk kepada pelupusan juga.

    • 1.18. Bagaimana untuk memadam akaun?

      Untuk memadam akaun, sila log masuk ke Profil Pelanggan, klik pada tab "akaun Dagangan", tekan butang pangkah F.A.Q yang dalam ruang yang menggambarkan bakul yang bertentangan nombor akaun yang anda akan padam. Selepas itu, sahkan perubahan dengan menjawab kepada soalan keselamatan. Ambil perhatian bahawa akaun dagangan boleh dihapuskan jika berusia kurang daripada satu bulan selepas pembukaannya.

    • 1.19. Saya terlupa jawapan kepada soalan-soalan keselamatan, yang saya telah menyatakan dalam Profile. Apa yang saya buat?

      Sila hantarkan permintaan untuk mendapatkan semula data keselamatan untuk clients@liteforex.com. Dalam surat anda sila nyatakan alamat e-mel Profil anda, nama penuh, tarikh lahir, nombor telefon, nombor akaun dan kata laluan telefon mereka. Lampirkan salinan pasport yang menunjukkan nama dan tarikh lahir anda.

    • 1.20. Bagaimana untuk mendaftar dalam program affiliate?

      Untuk mendaftar dalam program affiliate gunakan tab "Program Affiliate" dalam Profil Pelanggan. Selepas itu, pilih tab "rakan kongsi Internet". Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi Jabatan kami bagi syarikat di partner@liteforex.com; Skype: affiliate_liteforex

    • 1.21. Bagaimana untuk memulihkan akaun dari arkib?

      Jika operasi perdagangan tidak dijalankan di dalam akaun perdagangan untuk 3 bulan dan baki akaun dagangan adalah kurang daripada 1000 USD, akaun akan diarkibkan untuk membuat ruang pada pelayan perdagangan. Dalam usaha untuk memulihkan akaun trading anda, anda boleh mendapati pada jadual "Maklumat Akaun arkib" pada halaman akaun Pelanggan dan klik pada ikon "F.A.Q - Simpan semula akaun". Sebaik sahaja anda memberikan jawapan yang betul untuk soalan keselamatan, akaun anda akan diperolehi semula.

  • 2. Soalan kewangan, deposit dan pengeluaran
    • 2.1. Cara menambah akaun perdagangan anda?

      Anda boleh menambah nilai akaun trading anda melalui Profil Pelanggan anda Profile (https://secure.liteforex.com), dengan menggunakan sistem pembayaran elektronik “Webmoney”, “Skrill”, “OK Pay”, “Perfect Money”, “Yandex Money”, “QIWI” atau “EgoPay”.

      Untuk menambah akaun dengan bantuan kad kredit anda, gunakan sistem pembayaran "Skrill". Anda juga boleh menyimpan wang di dalam akaun anda melalui transfer bank. Untuk memilih kaedah untuk menambah akaun anda, tekan butang "Deposit" dalam Profil dan pilih tab dengan pilihan yang diperlukan. Sila ambil perhatian bahawa pemindahan kawat bank boleh didapati hanya jika Profil Pelanggan anda mempunyai status Disahkan (lihat fasal 1.9, 1.10).

    • 2.2. Peraturan syarikat mengenai operasi deposit dan pengeluaran.

      Sila baca peraturan Pertubuhan Syarikat menyimpan dan mengeluarkan dana dari akaun dagangan. Peraturan ini adalah bertujuan untuk semata-mata mengurangkan risiko yang terlibat dalam operasi ini dan untuk menyediakan keselamatan dana. Pengeluaran dana boleh dilakukan hanya untuk dompet yang sama dan dalam mata wang yang sama, yang telah digunakan untuk menokok. Ini bermakna bahawa jika anda deposit akaun anda, dengan menggunakan Webmoney, anda boleh mengeluarkan wang hanya menggunakan Webmoney dompet yang sama, yang telah digunakan bagi menampung.

      Jika anda ingin menggunakan sistem pembayaran yang berbeza, pengeluaran akan dibuat hanya jika anda membuat deposit dengan bantuan dompet baru dan anda akan dapat mengeluarkan wang kepada kedua-dua dompet berkadaran. Peraturan ini adalah berpandukan dasar AML. Sila ambil perhatian juga bahawa transaksi kurang daripada 1 USD tidak diterima oleh pengendali kami.

    • 2.3. Apakah waktu bekerja bagi Jabatan Kewangan?

      Waktu kerja Jabatan Kewangan: Isnin hingga Jumaat 8,00-20,00 (GMT +2). Dana ini disimpan secara automatik melalui Pelanggan Profil https://secure.liteforex.com/. Sila ingat bahawa deposit terus ke dompet kita tidak automatik. Selepas pemindahan tersebut, anda hendaklah menghubungi Jabatan Kewangan kami dan memberitahu mereka tentang pemindahan. Anda boleh mencapai mereka melalui ICQ atau e-mel, dengan menggunakan mel terminal dalaman atau Chat Live. Anda hendaklah memberikan maklumat yang berikut:

      Tarikh dan masa anggaran pemindahan;

      Jumlah sebenar dana;

      Nombor dompet / “purse” anda;

      Nombor dompet / “purse” yang anda telah pindahkan dana;

      Nombor akaun dagangan untuk mana dana akan dipindahkan.

      Ambil perhatian bahawa pemindahan dari dompet / “purse” ke dompet / “purse” tidak automatik dan memerlukan lebih banyak masa untuk pemprosesan. Sila tambah dana akaun anda melalui Profil Pelanggan bagi mengelakkan kelewatan.

    • 2.4. Adakah jumlah deposit akaun terhad?

      Tiada had. Walau bagaimanapun, adalah disyorkan tidak deposit lebih 3000 USD di dalam akaun CENT. Jumlah yang anda perlu untuk menjalankan operasi perdagangan menurut strategi dagangan anda boleh dikira dengan menggunakan kalkulator Trader. Anda boleh mendapatkan maklumat yang lebih terperinci mengenai jenis akaun di halaman “jenis akaun dagangan”.

    • 2.5. Apa komisen dikenakan untuk menambah dana ke akaun dagangan?
    • Forex tidak mengenakan komisen bagi penambahan dana (deposit) akaun dagangan. Anda hanya membayar komisen dengan sistem pembayaran, yang anda gunakan untuk menambah akaun perdagangan anda.

    • 2.6. Saya melakukan pemindahkan wang ke akaun melalui Profil Pelanggan, bagaimanapun pemindahan itu telah tidak berjaya.

      Untuk mencari deposit yang hilang, anda hendaklah menghubungi Jabatan Kewangan menggunakan cara yang paling mudah untuk anda dan berikan maklumat berikut:

      - Nombor akaun dagangan anda;

      - Nombor atau ID dompet dalam sistem pembayaran, yang telah digunakan untuk memindahkan wang;

      - Jumlah dana yang dipindahkan;

      - Tarikh dan masa yang tepat dengan zon masa;

      - Nombor Transaksi (jika ada).

    • 2.7. Bagaimana untuk memindahkan wang dari satu akaun ke akaun lain?

      Dengan syarat bahawa semua akaun milik anda dan terletak di Profil yang sama, pemindahan wang dari satu akaun dagangan yang lain boleh dijalankan secara automatik dalam Profil Pelanggan dengan klik pada butang "Pemindahan". Dalam transaksi ini boleh dibuat oleh Pelanggan sendiri tanpa bantuan dari Jabatan Kewangan Syarikat. Wang dipindahkan dari satu akaun ke akaun lain serta-merta. Bilangan pemindahan dalaman adalah terhad kepada 50 operasi sehari.

    • 2.8. Bagaimana saya boleh mengeluarkan wang dari akaun dagangan?

      Anda boleh mengeluarkan wang dari akaun perdagangan dalam Profil Pelanggan anda, klik pada butang ”Pengeluaran”, dan menggunakan sistem pembayaran yang sama, yang telah digunakan bagi menampung akaun. Sila baca polisi AML Syarikat (dana boleh dipindahkan ke dompet yang sama dan dalam mata wang yang sama, yang telah digunakan untuk tambahan dana). Sila berikan perhatian kepada tahap pengesahan yang diperlukan untuk pelbagai jenis pengeluaran.

    • 2.9. Saya memohon pengeluaran, yang mana telah dibatalkan dan dana telah dipindahkan semula ke akaun trading? Mengapa?

      Terdapat beberapa sebab mengapa permohonan pengeluaran anda telah dibatalkan:

      - Dasar pengubahan wang haram telah dilanggar;

      - Penarikan telah diminta melalui sistem pembayaran elektronik yang berbeza daripada sistem pembayaran yang telah digunakan untuk penambahan dana;

      - Dompet yang anda gunakan untuk penambahan dana akaun ini berlainan dengan dompet yang anda akan gunakan untuk pengeluaran wang;

      - Mata wang deposit adalah berbeza daripada mata wang pengeluaran;

      - Sebab lain. Untuk mengetahui sebab itu anda hendaklah menghubungi Jabatan Kewangan menggunakan cara yang paling mudah untuk anda.

    • 2.10. Apakah "kod Perlindungan"?

      Kod perlindungan adalah kod yang anda terima melalui mel dalaman (mel terminal) dalam perjalanan proses pengeluaran melalui Webmoney. Apabila permintaan itu telah dilaksanakan dan wang telah dipindahkan ke dompet anda, anda akan memuktamadkan operasi, dengan memasukkan kod perlindungan.

    • 2.11. Proses permohonan pengeluaran

      Permintaan pengeluaran wang diproses secara manual oleh Jabatan Kewangan semasa waktu kerjanya. Menurut Perjanjian Tawaran Awam pemindahan itu dilakukan secara pertama datang--layan dahulu dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh permintaan. Sila beri perhatian kepada fakta bahawa jika anda menggunakan pindahan wayar bank, ia boleh mengambil masa sehingga 5 hari bekerja untuk memproses transaksi anda, bergantung kepada kelajuan operasi bank penghantar dan penerima.

    • 2.12. Apakah pengeluaran segera?

      Jenis perkhidmatan memastikan bahawa beberapa pengeluaran dikendalikan secara automatik, membolehkan untuk mengurangkan senarai-atur permintaan pengeluaran. Anda layak untuk menjalankan dua pengeluaran segera setiap hari dengan syarat bahawa jumlah operasi ini tidak melebihi $ 100 dan status Profil anda hendaklah disahkan. Jika status Profil anda adalah asas, maka anda akan dapat untuk menjalankan satu pengeluaran segera setiap hari dan jumlah pengeluaran anda tidak melebihi $ 50. Terma dan syarat-syarat untuk jenis perkhidmatan ini diterangkan di sini.

  • 3. Soalan umum
    • 3.1. Waktu kerja Syarikat

      Khidmat Pelanggan dan Jabatan Kewangan bekerja 9:00-21:00 (GMT +2) setiap hari Isnin hingga Jumaat. Perkhidmatan sokongan teknikal dan kerja kumpulan operasi perdagangan 24 jam dari 00:00, Isnin, hingga 23:59, Jumaat (GMT +2).

    • 3.2. Jadual petikan

      Petikan dikeluarkan mengikut jadual sebut harga seperti berikut: 24 jam bermula dari 00:00:01 (jam sifar sifar minit kedua, masa terminal (GMT +2)), Isnin hingga 23.59.59 (dua puluh tiga jam lima puluh sembilan minit lima puluh sembilan saat (GMT +2)), hari Jumaat dengan jurang sela 00.00.00 (jam sifar sifar minit sifar saat (GMT +2), Sabtu 23:59:59 (dua puluh tiga jam lima puluh sembilan minit dan lima puluh sembilan saat GMT +2)), Ahad.

      CFD disebut semasa sesi. Jadual musim sejuk sesi (bagi negara-negara yang berubah-ubah jam) adalah 17:30:01-23:59:59 GMT +2 (waktu server) dari Isnin hingga Jumaat. Jadual musim panas sesi (bagi negara-negara yang berubah-ubah jam) adalah 16:30:01-22:59:59 GMT +2 (masa Terminal) dari Isnin hingga Jumaat.

      Sejak saham Terminal disediakan oleh Bursa Saham New York, sebut harga yang dikeluarkan dalam waktu bekerja bagi pertukaran.

      Indeks Dunia dipetik semasa sesi.

    • 3.3. Bagaimana untuk menghubungi pakar-pakar Syarikat?

      Semua butir-butir hubungan ditunjukkan di laman kenalan Profil Pelanggan. Walau bagaimanapun cara yang paling mudah untuk menghubungi pakar Syarikat adalah melalui LIVE CHAT, kerana semua jabatan Syarikat boleh didapati di sana pada setiap masa. Anda juga boleh menggunakan e-mel, telefon, ICQ, Skype, Yahoo messenger atau perkhidmatan "panggilan kembali".

    • 3.4. Bagaimana untuk meminta satu panggil balik?

      Anda boleh mendapatkan borang permohonan di http://www.liteforex.com/callback/, isi di dalam dan menghantar permintaan anda kepada pengurus kami, yang akan menghubungi anda pada masa yang ditetapkan. Butang biru "Panggilan semula," yang terletak di sudut kanan setiap halaman laman web ini mempunyai fungsi yang sama.

    • 3.5. Apakah kata laluan telefon?

      Kata laluan telefon adalah perkataan mudah dikenali, yang akan digunakan untuk mengenal pasti anda sebagai pemilik akaun apabila anda menghubungi kakitangan Syarikat. Apabila akaun baru dibuka, kata laluan telefon dijana secara automatik. Adalah disyorkan untuk menggunakan perkataan atau angka, yang anda boleh dengan mudah ingat. Dalam usaha untuk melakukan ini, sila log masuk ke Profil Pelanggan anda, klik pada tab "Akaun dagangan," selepas itu klik pada nombor akaun, yang telefon kata laluan anda akan berubah. Di kiri lajur klik pada ikon pensil di sebelah kata laluan telefon semasa. Selepas itu, sahkan perubahan, dengan menjawab soalan keselamatan.

    • 3.6. Apa bonus yang akan saya perolehi Syarikat LiteForex?

      Maklumat tentang semua bonus dan promosi yang ditawarkan oleh Syarikat LiteForex boleh didapati di http://www.liteforex.com/promo/bonuses/.

    • 3.7. Saya sepatutnya mendapat bonus tetapi saya tidak - apa yang saya buat?

      Sila gunakan Live Chat atau menghantar permintaan anda kepada jabatan yang berurusan dengan program bonus - bonus@liteforex.com.

    • 3.8. Apakah pertandingan Syarikat?

      Maklumat tentang semua peraduan yang diadakan oleh Syarikat LiteForex boleh didapati di /contests/.

    • 3.9. Apa itu Pips Back dari LiteForex?

      Program Pips Back telah direka untuk rebat beberapa spread dari setiap perdagangan yang ditutup. Para pedagang yang menggunakan program Pips Back boleh dapatkan sehingga 0.7 mata dibayar balik setiap perdagangan. Komisen penajaan untuk perdagangan yang sama berjumlah 0.7 mata, yang membolehkan anda untuk menggunakan program Pips Back untuk membawa tajaan baru. Maklumat lanjut mengenai program ini boleh ditemui di sini.

    • 3.10. Bagaimana saya boleh mendaftar untuk Pips Back?

      Dua syarat yang perlu untuk menjadi peserta: menyertai Kelab VIP LiteForex (lihat p.6.2) dan mengaktifkan kod promo PIPSBACK apabila membuat deposit ke dalam akaun anda. Syarat-syarat di bawah program Pips Back dinyatakan di sini.

    • 3.11. Apakah jenis akaun yang disediakan oleh Syarikat LiteForex?

      Syarikat LitеForex menyediakan 5 jenis akaun dagangan: Latihan akaun DEMO, akaun CENT dan akaun CLASSIC dengan spread tetap, akaun ECN dengan spread terapung, dan akaun PAMM direka untuk melabur dan menguruskan dana. Sila gunakan pautan di http://www.liteforex.com/trading/account-types/ untuk maklumat lanjut berkenaan akaun-akaun ini.

    • 3.12. Bagaimana untuk menukar jenis akaun?

      Jenis akaun dagangan sesuai dengan pelayan yang berbeza, oleh itu anda tidak boleh menukar jenis akaun. Satu-satunya jalan keluar adalah untuk membuka akaun baru di pelayan yang berbeza dalam Profil Pelanggan anda. Anda boleh memindahkan wang ke akaun baru dari yang lama dengan bantuan butang "Pemindahan" dalam Profile.

    • 3.13. Apakah perbezaan antara akaun demo dan akaun live?

      Akaun demo adalah betul-betul sesuai untuk membiasakan Pelanggan dengan pasaran Forex. Akaun jenis ini tidak memerlukan deposit tetapi keuntungan yang diperolehi hasil daripada operasi perdagangan tidak boleh keluarkan. Syarat kerja di akaun demo adalah sama dengan syarat-syarat kerja dalam akaun live: tatacara yang sama seperti urus niaga, peraturan yang sama meminta sebut harga, parameter yang sama untuk membuka posisi.

    • 3.14. Bagaimana untuk membuka akaun demo?

      Untuk membuka akaun demo, anda boleh muat turun MetaTrader terminal dan install. Selepas itu anda boleh membuka satu akaun demo dalam menu "Buka Akaun Baru" itu. Jika anda ingin membuka akaun demo dari Profil Pelanggan, pilih Demo jenis akaun di halaman ini.

    • 3.15. Bagaimana untuk mendapatkan semula kata laluan dari akaun demo?

      Jika anda telah membuka akaun demo anda melalui Profil Pelanggan anda (zon selamat laman web LiteForex), anda boleh menggunakan pilihan perubahan kata laluan automatik. Untuk menukar kata laluan pedagang, sila log masuk ke Profil Pelanggan, klik pada tab "Akaun dagangan" dan pilih nombor akaun yang kata laluan pedagang yang ingin ditukar. Seterusnya, pilih pilihan «Tukar kata laluan» dalam ruang kiri selepas bidang «Trader kata laluan».

      Juga, apabila membuka akaun baru, pesanan emel yang mengandungi login akaun dan kata laluan sentiasa dihantar ke e-mel pelanggan.

      Jika anda telah membuka akaun demo anda secara langsung melalui terminal dagangan, surat yang mengandungi data pendaftaran tidak boleh disimpan di dalam kotak e-mel anda dan oleh itu, anda perlu membuka akaun demo yang baru. Ia adalah mustahil untuk mendapatkan semula atau menukar kata laluan dari akaun demo yang tidak dibuka menerusi Profil Pelanggan anda.

    • 3.16. Cara menambah dana akaun demo?

      Untuk menambah akaun demo anda dibuka melalui Profil Pelanggan, sila log masuk ke Profil Pelanggan, klik pada tab "Akaun dagangan" dan pilih nombor akaun demo yang anda ingin top-up. Dalam tetingkap yang terbuka sila klik pada «Deposit» butang, yang terletak di kaki jadual. Anda tidak boleh menambah akaun demo dibuka secara langsung dalam terminal dagangan. Dalam kes ini, anda perlu membuka akaun demo yang baru.

    • 3.17. Apakah akaun multi-mata wang?

      Akaun pelbagai mata wang membolehkan untuk menjalankan deposit dalam mata wang yang berbeza pada masa yang sama. Ia boleh Roubles, franc Switzerland, Euro atau USD.

    • 3.18. Apakah ISLAMIC akaun (SWAP-FREE)

      Akaun Islam adalah akaun yang tidak mengenakan caj yuran ke atas posisi urusniaga ke hari berikutnya. Jenis akaun ini adalah bertujuan untuk pelanggan-pelanggan yang tidak dibenarkan untuk menjalankan operasi monetari yang melibatkan kepentingan bayaran kerana kepercayaan agama mereka. Selain dari itu akaun jenis ini kenali sebagai "akaun bebas swap".

    • 3.19. Adakah dibenarkan untuk membuka akaun Islam ?

      Ya, ia boleh. Syarikat kami menyediakan perkhidmatan ini. Untuk berbuat demikian , anda perlu memuat turun borang permohonan di sini. Baca syarat-syarat perkhidmatan dengan teliti , cetak permohonan itu dan tandatangan . Kemudian , muat naik salinan elektronik permohonan yang ditandatangani ke dalam seksyen yang berkenaan Profil Pelanggan anda . Untuk melakukan ini , anda boleh log masuk ke Profil Pelanggan anda dan pergi ke seksyen " Profil Pelanggan " itu . Dalam kolum sebelah kanan di " identiti docs Pelanggan " ruang , klik pada "Lihat / Muat Naik " dan ikuti arahan.

      Sila ambil perhatian , bahawa permohonan anda tidak menjamin bahawa akaun anda akan dipindahkan kepada kategori Akaun Islam . Syarikat ini menyediakan akses kepada perkhidmatan ini mengikut budi bicaranya sendiri

    • 3.20. Apakah leverage kredit?

      Leverage adalah nisbah antara deposit dan dana yang dipinjam yang dicadangkan: 1:100, 1:200, 1:500, dan 1:1000. Leverage 1:100 bermaksud bahawa anda boleh ada dalam akaun trading anda jumlah, yang 100 kali lebih kecil daripada yang diperlukan untuk membuka pesanan.

    • 3.21. Apa leverage yang disediakan oleh Syarikat LiteForex?

      Saiz leverage berikut boleh didapati untuk pelanggan LiteForex, bergantung kepada jenis akaun mereka:
      dari 1:1 hingga 1:1000 dalam akaun CENT;
      dari 1:1 hingga 1:500 dalam akaun CLASSIC;
      dari 1:1 hingga 1:400 dalam akaun ECN;
      dari 1:1 hingga 1:200 dalam akaun PAMM.
      Anda boleh memilih saiz leverage apabila anda membuka akaun dagangan anda. Kemudian, anda boleh mengubahnya melalui Profil anda dengan menggunakan pilihan yang sama dalam bahagian akaun. Prosedur ini tidak memerlukan anda untuk menutup pesanan yang telah dibuka atau pesanan yang sedang menunggu.

      Anda boleh memilih saiz leverage apabila anda membuka akaun dagangan anda. Kemudian anda boleh mengubahnya dalam Profil anda seperti yang diterangkan dalam fasal 1.15. Prosedur ini tidak memerlukan penutupan kedudukan dibuka.

    • 3.22. Adakah Syarikat yang menyediakan perkhidmatan pelaburan aset (PAMM-akaun)?

      Ya, Syarikat LiteForex menyediakan sistem akaun PAMM. Pelaburan aset adalah pilihan memberi peluang untuk mengamanahkan dana anda kepada peniaga, yang mempunyai pengalaman yang berjaya kerja dalam pasaran Forex dan yang boleh menggandakan dana anda . Seorang pelanggan boleh membuat projek PAMM dan bertindak sebagai seorang Pengurus atau melabur wang dalam projek-projek yang sedia ada. Pada laman web Syarikat di bahagian PAMM pada http://www.liteforex.com/asset-investment/ anda boleh menyemak senarai pengurus dan memilih yang anda mahu, belajar khusus kerja / beliau, menghubunginya / dia jika perlu, bincangkan strategi dan melabur dana anda itu projek PAMM Pengurus ini. Jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai akaun PAMM, anda boleh belajar berkaitan dengan sistem ini pada http://www.liteforex.com/asset-investment/pamm-faq/, atau bertanya soalan dalam Chat Live.

    • 3.23. Apakah VPS LiteForex?

      VPS (Virtual Private Server) adalah pelayan berdedikasi maya, yang beroperasi sepanjang masa dan mengekalkan sambungan tetap dengan Internet. Pelayan ini memberi peluang untuk tidak menghabiskan semua masa anda di depan komputer dan pada masa yang sama untuk mengawal kerja-kerja platform dagangan anda. Kerana kenyataan bahawa VPS beroperasi tanpa henti, terminal trading anda sentiasa. VPS dari LiteForex boleh diminta hanya melalui Profil Pelanggan. Ambil perhatian bahawa perkhidmatan ini boleh didapati hanya jika status profil anda disahkan.

    • 3.24. Bagaimana untuk mendapatkan atau melanjutkan VPS?

      Untuk mengaktifkan perkhidmatan VPS dari LiteForex, sila lakukan yang berikut:

      1. Pilih pilihan "Perkhidmatan VPS" dalam lajur kiri menu dalam Profil Pelanggan.

      2. Baca maklumat lengkap mengenai perkhidmatan itu pada halaman seterusnya dan hantar permintaan untuk VPS.

      3. VPS anda akan diaktifkan dalam tempoh 2 minggu dari tarikh menghantar permintaan dan data berkaitan akan dihantar ke email anda.

      Apabila anda telah melanggan perkhidmatan dan telah membayar untuk bulan pertama penggunaan, anda akan ditawarkan satu minggu penggunaan tanpa sebarang kos. Oleh itu, anda akan dapat untuk menggunakan perkhidmatan VPS selama 5 minggu pada harga 4 minggu.

      Anda akan menerima surat melalui e-mel yang menawarkan anda untuk meluaskan perkhidmatan lima hari sebelum penamatan perkhidmatan. Untuk berbuat demikian, anda perlu melawat laman web kami klik pada pautan di daripada surat itu dan untuk memilih tempoh lanjutan. Jika tidak, VPS anda akan dipadamkan secara automatik selepas penamatan perkhidmatan.

    • 3.25. Bagaimana untuk log masuk ke VPS?

      Pada klik desktop anda pada butang Start -> Run, kemudian masukkan 'mstsc' dan tekan OK (. Atau klik pada butang Start dan pilih baris "Semua program" "Aksesori" dan "Sambung ke desktop jauh") Kemudian masuk IP pelayan yang anda terima melalui e-mel selepas permintaan anda untuk VPS telah diluluskan, dan tekan butang "Connect". Dalam Borang, yang akan muncul, masukkan log masuk dan kata laluan, yang diterima melalui e-mel.

    • 3.26. Bagaimana saya boleh menggunakan alat-alat dan sumber-sumber saya di VPS?

      Anda boleh mengarahkan banyak peranti pada komputer anda (dalam erti kata lain, anda boleh terus menggunakan peranti anda, disambungkan ke PC tempatan), termasuk pencetak, pemacu, sesetengah peranti USB dan papan klip. Buka Remote Desktop Connection. Klik Pilihan, dan kemudian lulus ke tab Sumber Tempatan. Dalam peranti dan sumber kumpulan tempatan, pilih peranti atau sumber yang anda mahu mengubah hala. Untuk melihat peranti tambahan, atau mengarahkan Plug dan Play peranti atau pemacu dan peranti lain yang anda pasangkan , klik lagi. Klik bendera bersebelahan antara satu sama peranti yang anda mahu halakan.

    • 3.27. Bagaimana untuk mengubah saiz desktop pada VPS dari LiteForex?

      Pada desktop anda klik butang Start -> Run, kemudian masukkan 'mstsc' dan tekan OK (atau klik pada butang Start dan pilih baris "Semua program" "Aksesori" dan "Sambung ke desktop jauh".) Klik pada "Pilihan" kemudian klik pada "Paparan" tab. Pada tetapan "konfigurasi Paparan", anda boleh menukar "Remote Desktop Connection" paparan dengan menggerakkan gelangsar dari "Kecil Besar". Dengan menggerakkan "Slider" sepanjang jalan ke besar, tetapan paparan secara automatik akan ditetapkan kepada "Full Screen".

    • 3.28. Di mana saya boleh mencari pengetahuan tentang pasaran Forex?

      LiteForex bukan sebuah syarikat pendidikan, namun kita boleh mengesyorkan empat cara untuk mencari pengetahuan:

      1) Dalam kedai-kedai buku khusus.

      2) Banyak pengetahuan boleh didapati secara percuma di Internet - hanya menggunakan mana-mana enjin carian dan anda akan mendapati banyak buku-buku yang ditulis oleh penulis yang berbeza.

      3) Terdapat beberapa Forum dkhas ditumpukan kepada pasaran Forex, yang juga boleh memberikan maklumat yang menarik dan berguna untuk anda.

      4) Di laman web kami: http://www.liteforex.com/beginners/ anda boleh mendapatkan maklumat untuk pemula.

  • 4. Soalan teknikal, soalan terminal dagangan
    • 4.1. Apakah alamat IP server dagangan?

      LiteForex-Demo.com:
      78.140.167.193:552 - untuk akaun demo;

      LiteForex-ECN.com:
      78.140.167.193:554

      LiteForex-Cent.com:
      78.140.167.193:555

      LiteForex-Classic.com:
      78.140.167.193:553

      LiteForex-Pamm.com:
      78.140.167.193:556 - untuk NDD, STP, SGD dan PAMM akaun.

    • 4.2. Jenis platform dagangan yang tidak disediakan oleh syarikat LiteForex?

      Pada masa ini tiga jenis terminal yang disediakan untuk perdagangan demo akaun adalah: MetaTrader4 (MT4), MetaTrader5 (MT5), dan Sirix web-terminal (ForexCopy).

      Selain terminal asas untuk komputer peribadi berasaskan Windows , kami menawarkan terminal untuk Android , iPhone dan iPad. Anda boleh memuat turun mana-mana versi pangkalan di sini.

    • 4.3. Apakah MultiTerminal?

      MetaTrader4 MultiTerminal direka untuk menguruskan beberapa akaun dagangan yang berada di pelayan dagangan yang sama. Ia akan membantu untuk peniaga-peniaga yang bekerja dengan banyak akaun pada masa yang sama.

    • 4.4. Apakah kekunci yang paling mudah dan kerap digunakan di MetaTrader?

      F1 - panduan pengguna untuk terminal

      F9 - perintah baru

      Ctrl + T - tetingkap terminal terbuka / tutup dalam tetingkap Metatrader,

      Ctrl + O - membuka tetingkap tetapan terminal, di mana anda boleh memasukkan data untuk mendapatkan kebenaran dan menetapkan pilihan lain program,

      Ctrl + N - tetingkap navigasi terbuka,

      Ctrl + Y - pembahagi tempoh menunjukkan pada carta,

      Ctrl + L - menunjukkan jumlah dagangan di carta.

    • 4.5. Di mana saya boleh mencari panduan pengguna yang lengkap untuk MT4 terminal?

      Anda boleh mendapatkan panduan pengguna dalam terminal itu sendiri. Tekan F1 untuk mengkaji semula ia lurus selepas melancarkan terminal. Anda juga akan dapat untuk memuat turun dan juga panduan pengguna untuk terminal lain dari tapak pemaju di: http://www.metaquotes.net Forum pemaju terletak di: http://www.metatrader4.com/forum/.

    • 4.6. Apakah "Bid" dan "Ask"?

      Ini adalah membeli dan menjual harga yang anda boleh melihat masa meminta untuk membuka atau menutup posisi. Perbezaan antara Bid dan harga Ask dipanggil spread. Semua carta harga Bid menunjukkan terminal. Anda juga boleh menetapkan fungsi yang membolehkan paparan harga Ask juga. Dalam usaha untuk melakukan ini, tekan F8 pada tetingkap carta, di mana dalam tab "General" anda perlu tandakan "Show Ask Line". "Buy" pesanan dibuka di bawah harga yang "Ask" dan ditutup di bawah harga "Bid". "Jual" pesanan dibuka di bawah harga "Bid" dan ditutup di bawah harga yang "Ask".

    • 4.7. Apakah "mengelak kerugian" (S /L) dan "Ambil keuntungan" (T / P)?

      "Stop Loss" digunakan untuk meminimumkan kerugian jika harga keselamatan telah mula bergerak dalam arah yang tidak menguntungkan. Jika harga keselamatan sampai tahap ini, posisi akan ditutup secara automatik. Apa-apa perintah sentiasa berhubung dengan kedudukan terbuka atau perintah yang belum selesai. Jawatan cek terminal lama dengan harga Tawaran untuk memenuhi perintah ini peruntukan (perintah itu sentiasa ditetapkan di bawah harga Bid semasa), dan ia dengan Tanya harga untuk kedudukan pendek (perintah itu sentiasa ditetapkan di atas harga semasa Ask).

      "Take Profit" ambil adalah bertujuan untuk mendapatkan keuntungan apabila harga keselamatan telah mencapai tahap tertentu. Pelaksanaan perintah ini menyebabkan penutupan kedudukan. Ia sentiasa berkaitan dengan kedudukan terbuka atau perintah yang belum selesai. Perintah itu boleh diminta hanya bersama-sama dengan pasaran atau suatu perintah yang belum selesai. Cek terminal kedudukan panjang dengan harga Tawaran untuk mesyuarat perintah peruntukan ini (perintah itu sentiasa ditetapkan di atas harga Bid semasa), dan ia memeriksa kedudukan pendek dengan harga Ask (perintah itu sentiasa ditetapkan di bawah harga semasa Ask).

      Sebagai contoh: Apabila kita membuka posisi panjang (Beli perintah) kami membukanya di “Ask Price” dan menutupnya pada harga Bid. Dalam kes-kes seperti perintah S / L boleh diletakkan di bawah harga Bid, manakala T / P boleh diletakkan di atas harga Ask. Apabila kita membuka posisi ringkas (perintah Sell) kita membukanya pada harga Bid dan menutupnya di Tanya harga. Dalam kes ini perintah S / L boleh diletakkan di atas harga Tanya, manakala T / P boleh diletakkan di bawah harga Bid. Kita andaikan kita ingin membeli 1.0 lot pada EUR / USD. Kami meminta suatu perintah baru dan lihat terdapat Bid / Ask. Kami memilih pasangan yang berkaitan mata wang dan bilangan lot, tetapkan S / L dan T / P (jika diperlukan) dan klik pada Beli. Kami membeli di Tanya harga 1,2453, masing-masing, harga Bid pada ketika itu adalah 1,2450 (merebak adalah 3 pips). S / L boleh diletakkan di bawah 1,2450. Mari kita letakkan pada 1,2400, yang bermaksud bahawa sebaik sahaja Bid mencapai 1,2400, posisi akan ditutup secara automatik dengan kehilangan 53 pips. T / P boleh diletakkan di atas 1,2453. Jika kita menetapkan ia pada 1,2500, ia akan bermakna bahawa sebaik sahaja Bid mencapai 1,2500, posisi akan ditutup secara automatik dengan keuntungan sebanyak 47 pips.

    • 4.8. "Take profit" A Stop telah mengena walaupun tidak ada harga tersebut pada carta.

      Soalan ini sering ditanya oleh pemula berhubung dengan posisi Jual . Ia berlaku kerana peniaga yang tidak mengambil kira spread. Arahan Jual dibuka pada harga Bid; carta menunjukkan harga ini juga. Tetapi perintah ditutup pada harga Ask, iaitu lebih tinggi daripada harga Bida dengan saiz spread. Bagi membolehkan memaparkan harga Ask, tekan F8 pada tetingkap carta dan dalam tab "General" semak "Show Ask line".

    • 4.9. Apakah maksud pesanan tangguh "Stop" dan "Limit" ? Bagaimana ia berfungsi?

      Ini adalah pesanan yang akan mencetuskan apabila quote mencecah harga, yang dinyatakan dalam perintah itu. Had pesanan (Buy Limit / Had Sell) dilaksanakan hanya apabila pasaran diniagakan pada harga yang dinyatakan dalam perintah itu atau pada harga yang lebih tinggi. Buy Limit diletakkan di bawah harga pasaran, manakala Had Jual diletakkan di atas harga pasaran. Stop order (Buy Stop / Sell Stop) yang dilaksanakan hanya apabila pasaran diniagakan pada harga yang dinyatakan dalam perintah itu atau pada harga yang lebih rendah. Buy Stop diletakkan di atas harga pasaran, manakala Sell Stop - di bawah harga pasaran.

    • 4.10. Pada keadaan apa boleh perintah S / L, T / P, Hentikan dan Had akan diletakkan?

      Untuk semua pasangan mata wang harga yang dinyatakan dalam perintah itu berbeza daripada harga pasaran semasa "Bidaan" atau "Tanya" sekurang-kurangnya oleh saiz spread untuk pasangan ini bergantung kepada arah kedudukan. Anda tidak boleh membuat pesanan yang belum selesai S / L atau T / P lebih dekat dengan harga pasaran semasa daripada ia dinyatakan di dalam “Instrumen Perdagangan” dalam kolum "Stop & Limit".

    • 4.11. Apakah "Jumlah dagangan" dalam "New Order" tingkap dan dalam unit apakah ia diukur?

      "Jumlah dagangan" adalah saiz perintah, yang diukur dalam "banyak". Saiz lot untuk setiap alat perdagangan ditunjukkan dalam seksyen “Instrumen Perdagangan”. Jumlah dagangan, yang anda dibenarkan untuk digunakan apabila memasuki pasaran, boleh dikira dengan bantuan "Kalkulator Trader".

    • 4.12. Butang "New order" tidak aktif.

      Jika butang "New order" tidak aktif, ia bermakna anda telah disambungkan ke akaun yang menggunakan kata laluan pelabur. Untuk perdagangan di dalam akaun perdagangan, menggunakan kata laluan pedagang. Kata laluan pedagang digunakan untuk log masuk ke akaun perdagangan dan membolehkan anda untuk menguruskannya. Anda boleh membuka, menutup atau mengubah suai kedudukan hanya jika anda menggunakan kata laluan pedagang. Kata laluan pelabur digunakan untuk mengkaji akaun. Oleh itu, anda boleh log masuk ke akaun perdagangan dan melihatnya, tetapi tidak boleh membuka, menutup atau mengubah suai mana-mana posisi.

    • 4.13. Butang 'Sell' dan 'Beli' tidak aktif. Adakah akaun saya telah disekat?

      Jika butang "Sell" dan "Buy" tidak aktif, ia bermakna bahawa anda nyatakan jumlah yang salah perintah itu. Untuk "CENT" akaun jumlah minimum ialah 0.1 lot dan jumlah maksimum adalah 100 lot. Untuk "CLASSIC" akaun jumlah minimum ialah 0.01 lot, manakala jumlah maksimum adalah 100 lot. Lihat maklumat lanjut di laman “Jenis Akaun”.

    • 4.14. Saya tidak boleh log masuk ke akaun saya. Terminal itu menunjukkan mesej "akaun tidak sah"

      Masalah ini boleh menjadi sebagai berikut:

      1) Anda mungkin telah menggunakan login yang salah. Perhatikan bahawa hanya digit bagi nombor akaun boleh digunakan sebagai login. Sebagai contoh: jika nombor akaun adalah MT4-R-12345, log masuk akan 12345.

      2) Anda telah menggunakan kata laluan yang salah. Sila semak kata laluan anda. Jika anda lupa atau kehilangan kata laluan pedagang, anda boleh mengubahnya dalam Profil Pelanggan. Lihat perenggan 1.12.

      3) Mungkin, akaun trading anda adalah arkib kerana ia tidak aktif selama tiga bulan. Lihat perenggan 1.22.

    • 4.15. Saya tidak boleh log masuk ke akaun saya. Terminal itu menunjukkan mesej "No connection"

      Sebab-sebab adalah seperti yang berikut:

      - Anda telah menggunakan server yang salah untuk log masuk ke dalam akaun perdagangan. Sila gunakan alamat IP dan bukan pelayan.

      LiteForex-Demo.com: data-02.sig-demo.com 78.140.179.141:444 – untuk akaun demo;

      LiteForex-Lite.com: data-01.sig-lite.us 78.140.179.153:443

      LiteForex-Lite2.com: data-01.sig-lite.us 78.140.179.154:443

      LiteForex-Real.com: eu.sig-real.us 78.140.179.152:443

      LiteForex-Pamm.com: eu.sig-pamm.com 78.140.179.155:443 – untuk NDD, STP, SGD dan PAMM akaun.

      - Anda tidak mempunyai sambungan Internet;

      - Ia juga mungkin bahawa port 443 telah disekat dalam rangkaian atau akses kepada Internet anda disediakan melalui pelayan proksi. Jika anda menggunakan rangkaian organisasi ini juga boleh menjadi sebab. Tanya pengurus IT anda tentang alamat pelayan proksi dan kemudian memasukkannya ke dalam tatacara terminal (dalam menu "Tools" / "Pilihan" / "Server" semak "Benarkan pelayan proksi" butang / klik proksi / daftar alamat, port pelayan proksi , nama pengguna dan kata laluan).

      – Firewall (perisian anti-virus) blok port 443. Firewall Windows 'juga firewall. Dalam kes ini adalah perlu untuk memasukkan "MetaTrader" dalam senarai program yang dibenarkan atau membuka port 443.

    • 4.16. Apakah masa terminal?

      "Jam Pasaran" tetingkap menunjukkan masa terminal. Waktu ini tidak boleh diubah.

    • 4.17. Saya tidak boleh berniaga kerana apabila saya cuba untuk membuka suatu perintah, saya melihat mesej "aliran Perdagangan sibuk".

      Mesej "aliran Perdagangan sibuk" muncul dalam kes percubaan yang gagal untuk menjalankan operasi perdagangan (contohnya: apabila anda menghantar perintah perdagangan baru sebelum mendapat keputusan operasi sebelumnya). Ia boleh berlaku kerana gangguan sementara berkaitan dengan pelayan perdagangan. Dalam kes ini perintah baru anda akan beratur di terminal pelanggan, dan mesej ini akan muncul apabila cuba untuk melaksanakan apa-apa operasi. 'Dalam usaha untuk membersihkan senarai permintaan hanya memulakan semula terminal.

    • 4.18. Mengapa sejarah akaun hilang?

      Jika sejarah akaun telah hilang, anda hendaklah melakukan perkara berikut:

      1. Semak tarikh sistem untuk kebenaran.

      2. Klik kanan pada tab "Sejarah Akaun" dan pilih "Semua sejarah". Anda juga boleh memilih sejarah bagi apa-apa tempoh masa yang anda tertarik.

    • 4.19. Bagaimana untuk mengira kos mata?

      Anda boleh mengira ia dengan bantuan “kalkulator trader” itu. Formula pengiraan ditakrifkan seperti berikut:

      Kos mata dalam mata wang deposit:

      (Kadar Cross-mata wang perintah itu untuk USD) (jumlah perintah dalam lot) х х х 100000 (titik) / (kadar semasa),
      di mana mata wang urus niaga adalah mata wang pertama dalam pasangan.

      Sebagai contoh:
      EURJPY=162,30; EURUSD=1,4344;
      Harga sebuah titik (EURJPY) = 1.4344 х 1 х 100000 х 0.01 / 162.3 = 8.83

      Kos mata untuk CFD:
      Jumlah dagangan (jumlah lot) Nilai minimum х saiz kontrak х daripada perubahan harga

    • 4.20. Bagaimana untuk saya mengira margin yang diperlukan untuk membuka satu posisi?

      Margin yang diperlukan boleh dikira dengan bantuan trader's calculator. Formula pengiraan adalah seperti berikut:

      Direct quote: Margin=Transaction Volume x Lot size/Leverage x Opening price
      Sebagai contoh, Margin=1x100000/200 = 500 (500 EUR) dengan 1 EURUSD lot bersama 1:200 leverage. Jika perlu,tukarkan kepada matawang yang sama digunakan di akaun (Sebagai contoh, USD):
      500x1.1300=565 USD.


      Reverse quote: Margin=Transaction Volume x Lot size/Leverage
      Sebagai contoh, Margin= 1x100000/200 = 500 USD for 1 USDCAD lot pada 1:200 leverage. Memandangkan matawang di hadapan pasangan ialah USD,margin dikira di dalam matawang dollar. Jika perlu, tukarkan kepada matawang yang sama digunakan di akaun (Sebagai contoh, EUR):
      500/1.1202=446.35 EUR.


      Cross rates: Margin = Transaction volume x Lot size/Leverage x Current rate of the first currency in the currency pair to USD.
      Sebagai contoh, Margin = 1x100000/200 = 500 GBPfor 1 GBPJPY lot pada 1:200 leverage. Nilai margin selalunya ditunjuk berdasarkan matawang utama (yang dikedudukan pertama pasangan). Jika perlu,tukarkan kepada matawang yang sama digunakan di akaun (Sebagai contoh, USD): 500x1.4400=720 USD.

      Indexes:
      Margin=Transaction volume x Lot size x Price x Margin%/100

      Sebagai contoh,untuk perspekifikasi khas, untuk 1 FTSE lot: lot saiz=1, margin%=1.5, matawang margin=GBP
      Margin= 1 x 1 x 5570.90 x 1.5/100 = 83.56 GBP. Jika perlu,tukarkan kepada matawang yang sama digunakan di akaun (Sebagai contoh, USD): 83.56 x 1.4444 = 120.68 USD.


      CFDs on shares
      Margin=Transaction volume x Lot size x Price x Margin%/100

      Memandangkan Margin% untuk semua CFD bersamaan dengan 5, formula boleh diringkaskan kepada:
      Margin= Volume x Lot size x Price/20


      Futures:
      Margin=Transaction volume x Initial margin x Margin%/100

      Margin permulaan and margin % ditunjuk didalam terminal dagangan dibawah spesifikasi tool kewangan.

      Berapakankomisien yang di casapabilamembukadagang CFD?
      Komisien berikut dikira menggunakan formula yang berikut:
      Commission = (current share price) x (transaction volume) x 0.05.

    • 4.21. Mengapa bayaran dikenakan atau dikreditkan untuk posisi semalaman (Swap)?

      Membawa ke kedudukan untuk hari berikutnya dilaksanakan dengan bantuan operasi pendek Roll-over atau Swap (Tom / Spot). Roll-over mengandungi dua posisi bertentangan bagi jumlah wang yang sama tetapi tarikh yang berlainan (Tom - esok; Spot - hari kerja kedua) dan kadar yang sedikit berbeza. Roll-over adalah satu penutupan paksa kedudukan terbuka yang sedia ada pada tarikh tertentu dan perasmian serentak kedudukan yang sama pada tarikh yang akan datang dengan harga yang mencerminkan perbezaan dalam kadar faedah di antara dua mata wang. Bergantung kepada arah kedudukan (Jual atau Beli) Pelanggan menerima atau membayar jumlah wang yang menjalankan posisi itu (dari satu persepuluh titik sehingga beberapa mata). Apabila memindahkan kedudukan dari Jumaat hingga Isnin, jumlah wang yang dikenakan / dibayar adalah tiga kali ganda. Bayaran itu sendiri dilakukan pada malam Rabu.

      Mengapa Pelanggan membayar atau mendapatkan wang untuk membawa lebih kedudukan?
      Pelanggan membayar atau menerima bayaran untuk membawa lebih kedudukan untuk hari berikutnya sekiranya pelanggan masih mempunyai beberapa kedudukan terbuka pada majlis penutupan hari dagangan. Perbezaan antara kadar bank-bank pusat negara yang mata wang pelanggan menggunakan memainkan peranan penting apabila bertukar-tukar mata wang. Perbezaan ini dibina untuk mata swap. Jika Pelanggan telah menjual mata wang pada kadar faedah yang lebih tinggi, dia akan membayar untuk memindahkan kedudukan. Jika dia telah membeli mata wang pada kadar faedah yang lebih tinggi, broker akan membayarnya untuk pemindahan kedudukan.

      Bayaran ini dikenakan atau diterima kerana telah dipindahkan posisi yang dipanggil Tukar.

    • 4.22. Berapa lama saya boleh menyimpan kedudukan yang dibuka?

      Selagi anda mahu, tetapi anda harus ingat bahawa jika kedudukan anda masih dibuka selepas 00:00 (GMT +2) yuran (SWAP) akan dibayar atau dikenakan bagi setiap malam manakala kedudukan itu disimpan dibuka.

    • 4.23. Apakah posisi jangka panjang dan posisi jangka pendek?

      Dalam erti kata yang konvensional, kedudukan jangka panjang adalah suatu perintah dengan mata untuk mendapatkan keuntungan bulan atau bertahun-tahun kemudian. Transaksi jangka sederhana adalah tawaran di mana keuntungan dijangka dalam beberapa minggu atau lebih kerap, bulan. Transaksi jangka pendek adalah operasi, yang sasaran itu dicapai dalam 1-3 minggu terdekat. Ini definisi bagi terma jawatan diterima di bank-bank dan dana pelaburan dan juga digunakan oleh para penganalisis membuat ramalan. Walau bagaimanapun, peniaga biasa mempunyai definisi yang berbeza operasi jangka panjang dan jangka pendek. Transaksi intraday merupakan urus niaga yang dijalankan dalam sehari; perdagangan dalam beberapa hari akan datang dipanggil jangka pendek; operasi jangka sederhana dilaksanakan dalam minggu depan atau dua dan transaksi jangka panjang operasi bulan depan atau dua. Definisi ini tidak diterima secara rasmi dan digunakan oleh pemain biasa pada Forex.

    • 4.24. Apakah "Margin Call" dan "Stop Out"?

      Syarikat mempunyai hak untuk wajib menutup kedudukan pelanggan tanpa notis terlebih dahulu, jika ekuiti semasa adalah kurang daripada 50% margin yang diperlukan untuk mengekalkan kedudukan dibuka (100% untuk akaun ECN, PAMM). Jika beberapa jawatan telah dibuka, Syarikat mempunyai hak untuk menutup satu atau lebih daripada mereka, bermula dengan kedudukan, yang pada saat penutupan mempunyai kerugian tertinggi. Keadaan semasa akaun dikawal oleh pelayan. Sebaik sahaja tahap margin mencapai nilai sebanyak 20% atau kurang (50% atau kurang untuk akaun ECN, PAMM), pelayan mengaktifkan penutupan wajib bagi kedudukan atau semua kedudukan (berhenti keluar). Berhenti keluar ialah dilaksanakan pada harga pasaran semasa atas dasar dahulu first-served.

    • 4.25. Apakah "Kredit Stop Out"?

      Jika keperluan margin untuk mengekalkan kedudukan terbuka adalah kurang daripada jumlah dana bonus, Stop Out akan berlaku sebaik sahaja tahap ekuiti mengurangkan kepada tahap keperluan margin.

      Jika keperluan margin untuk mengekalkan kedudukan terbuka adalah lebih tinggi daripada atau sama dengan jumlah dana bonus, Stop Out akan berlaku sebaik sahaja tahap ekuiti mencecah paras dana bonus, atau sebaik sahaja Tahap Margin naik ke nilai 20 % (50% untuk akaun ECN, PAMM). Keadaan semasa akaun dikawal oleh pelayan yang menjana suatu perintah untuk menutup kedudukan secara wajib dalam kes Kredit Stop Out berlaku. Kredit Stop Out adalah dilaksanakan pada harga pasaran semasa atas dasar dahulu first-served.

    • 4.26. Mengapa transaksi pada akaun telah ditutup tanpa sebarang notis?

      Jelas sekali tidak ada dana yang mencukupi pada akaun untuk mengekalkan kedudukan dibuka. Sebaik sahaja tahap Margin adalah sama dengan atau kurang daripada 20%, pelayan akan tutup pesanan secara automatik. Penutupan wajib kedudukan itu disertakan dengan "stop out" notis dalam fail log. Penutupan wajib bagi kedudukan dalam kes Kredit Stop Out disertai dengan notis yang sepadan dalam fail log pelayan dengan komen "CSO". Dalam beberapa kes posisi dibuka, kedudukan dengan yang tertinggi kerugian terapung akan ditutup dahulu.

    • 4.27. Apakah "trailing stop"?

      Apabila menggunakan "trailing stop" (contohnya untuk mata X), prosedur yang berikut berlaku:

      Terminal menunggu sehingga keuntungan keuntungan kedudukan titik X (amaun yang dinyatakan dalam trailing stop). Selepas itu, set terminal "trailing stop" pada jarak titik X dari harga semasa (dalam kes ini, pada tahap pulang modal).

      Jika kita menerima sebut harga apabila jarak antara harga semasa dan "stop-loss" melebihi titik X, terminal itu akan mengaktifkan arahan untuk mengubah Stop-Perintah bagi jarak titik X dari harga semasa, iaitu berhenti-loss mengikut yang Harga semasa pada jarak titik X. Dengan itu, "trailing stop" adalah algoritma mengawal "stop-loss" perintah - "pergerakan harga ke arah keuntungan".

      Perhatian! "trailing stop" adalah fungsi dalaman terminal, yang beroperasi hanya apabila pangkalan dagangan ini dihidupkan dan disambung kepada pelayan melalui Internet. Jika anda menetapkan "trailing stop" dan selepas suis yang luar terminal anda, nilai kehilangan perhentian terakhir akan sah untuk pelayan.

    • 4.28. Bagaimana untuk menterbalikkan kedudukan dalam MetaTrader?

      Pembalikan automatik dalam MT4 kini tidak tersedia. Walau bagaimanapun, ada beberapa cara untuk melakukannya secara manual:

      1. Membuka posisi yang bertentangan dan selepas itu menutup yang pertama.

      2. Membuka posisi bertentangan dengan dua kali ganda jumlah dan kemudian tutup mereka menggunakan pilihan " Multiple Close By ". Hasilnya, kedudukan terbalik yang tinggal. Dengan cara itu anda tidak perlu membayar tersebar untuk kedua-dua posisi , yang tidak boleh dielakkan jika anda menggunakan nasihat yang dinyatakan dalam p.1.

      Dalam usaha untuk menterbalikkan kedudukan dalam MT5, anda perlu membuka posisi bertentangan dengan dua kali ganda jumlah: hasilnya, kedudukan pembalikan akan mempunyai jumlah yang sama dengan satu permulaan.

    • 4.29. Mengapa ada hanya 4 pasangan mata wang dalam "Market Watch", walaupun saya tahu bahawa Syarikat menyediakan instrumen perdagangan yang lebih?

      Sila klik kanan pada mana-mana surat cara dalam "paparan pasaran / Market Watch" tetingkap dan pilih "Papar semua"; atau pilih "Simbol" dan selepas itu menunjukkan instrumen perdagangan yang anda tertarik.

    • 4.30. Apakah sisihan maksimum harga dan apa yang pilihan ini digunakan untuk dalam platform dagangan?

      Sisihan maksimum adalah nilai sisihan diakses daripada harga yang dinyatakan di dalam pips. Dengan membolehkan pilihan "Enable sisihan maksimum daripada sebutharga " seorang peniaga secara automatik bersetuju untuk harga yang baru apabila membuka perintah jika harga baru tidak melebihi sisihan yang telah ditetapkan. Pilihan ini tersedia untuk segera akaun jenis pelaksanaan dan akan menjadi lebih berguna dalam keadaan pasaran yang tidak menentu apabila harga berubah dengan mendadak.

      Semasa turun naik pasaran yang kukuh ia boleh menjadi sukar untuk membuka suatu perintah, dan pilihan yang "Dayakan sisihan maksimum daripada sebutharga " boleh membantu untuk menjimatkan masa anda. Jika tidak, dalam kes perubahan harga cepat apabila meletakkan pesanan, pelayan akan meminta peniaga untuk membuka perdagangan pada harga yang baru yang tersedia untuk masa ini. Ia akan mengambil sedikit masa dan boleh mengelakkan kemungkinan memasuki pasaran.

      Contoh

    • 4.31. Bagaimana untuk menetapkan sisihan maksimum dari harga yang dipetik ketika merasmikan tempahan?

      Dalam kes pergerakan pasaran yang kukuh atau apabila pelayan reboot, ia boleh menjadi sukar untuk membuat pesanan, jadi untuk tidak membuang masa anda, anda boleh menggunakan fungsi "Dayakan sisihan maksimum daripada sebutharga ". Untuk melakukan ini dalam tetingkap terminal perdagangan di mana anda membuat pesanan anda semak fungsi "Dayakan sisihan maksimum dari harga disebut harga," dan menunjukkan nilai sisihan dibenarkan dalam mata.

      F.A.Q

      Oleh itu, jika perubahan harga di dalam ini pelbagai 3 pips dalam masa pembukaan perintah, perintah itu akan dibuka pada harga yang baru semua yang sama.

    • 4.32. Apakah tahap sokongan dan rintangan?

      "Sokongan" dan "Rintangan" adalah konsep-konsep analisis teknikal daripada teori klasik oleh J. Dow. Tahap sokongan adalah tahap di bawah harga pasaran semasa, yang mencadangkan bahawa kadar harga boleh mengembalikan menaik. Paras rintangan ialah di atas harga pasaran semasa, menunjukkan bahawa kadar harga mungkin turun.

    • 4.33. Apakah angka-angka keuntungan atau pergerakan harga?

      Keuntungan 100 mata sering dirujuk sebagai "Figure" keuntungan. Angka pergerakan harga adalah pergerakan harga 100 mata. Jumlah pusingan juga kadang-kadang dipanggil "angka". Sebagai contoh: ungkapan "EUR / USD sedang melalui angka ke-17" bermaksud bahawa kadar meningkat di atas tahap 1,1700.

    • 4.34. Apakah itu "Pengurusan Wang", atau "Peraturan Pengurusan wang"?

      Pengurusan wang adalah sistem yang menggabungkan kaedah-kaedah tertentu dalam hal kepada risiko boleh diterima, dan juga rangka kerja strategik yang ketat untuk perdagangan, seperti: taktik sentiasa konsisten dan tidak berubah untuk membuat pesanan, tanpa mengira masa atau keadaan; menyeluruh analisis fundamental dan teknikal dan keinginan untuk mencari Tempat menarik yang terbaik untuk memasuki pasaran. Sejak kebelakangan ini, konsep ini telah menjadi lebih umum, dan dalam hasil komunikasi yang berterusan di antara peniaga di forum-forum dan seminar telah kehilangan spesifikasinya, namun pada masa yang sama ia telah menjadi meluas dan lebih mudah untuk memahami.

      Oleh itu, ia diandaikan bahawa Pengurusan Wang adalah satu set prinsip yang mudah: untuk tidak risiko lebih daripada satu peratus daripada deposit itu pada setiap perjanjian; prinsip tidak memasuki pasaran (yang bermaksud bahawa adalah lebih baik untuk menunggu keadaan yang lebih baik dan mengelak urus niaga dalam kes keadaan samar-samar); untuk meletakkan stop-kerugian pada jarak 40-60 mata daripada paras harga transaksi; untuk tidak mengejar keuntungan segera 20-30 mata tetapi menumpukan kepada jangka panjang dan dengan itu lebih menguntungkan dan operasi kurang berisiko; sentiasa mengikuti analisis asas dan teknikal, mendasarkan strategi trading anda pada analisis ini.

    • 4.35. Apakah kadar faedah,% setahun?

      Ini adalah kepentingan dibayar pada lebihan dana (faedah tahunan). Pada akhir setiap hari (pada 23:59 GTM +2), status akaun diperiksa dan jumlah dana pelanggan sendiri, yang tidak terlibat dalam perdagangan ditentukan. Jumlah faedah harian dikira seperti berikut:
      %, Setiap hari = (free_margin - Kredit) * interest_rate/100/360, di mana
      free_margin - kredit – jumlah wang bebas pelanggan pada masa pengiraan;kadar faedah – kadar faedah dinyatakan;
      360 – jumlah hari pada tahun ini.

      Algoritma pengiraan faedah direka oleh pemaju perisian dan tidak boleh dilaraskan. Nilai dikira setiap hari, disimpan dan merumuskan secara automatik. Pada hari kalendar terakhir kepentingan bulan dibayar selama sebulan dengan bantuan hanya satu operasi kira-kira dan dengan "IR" komen.

      Nota: Faedah tidak terpakai kepada swap akaun PERCUMA. Peruntukan akan dibuat hanya dalam akaun aktif. Jika pada hari kalendar terakhir bulan akaun adalah arkib, pembayaran faedah selama tempoh apabila akaun aktif (faedah harian yang dibayar pada bulan semasa) tidak akan dibuat. Akaun ini adalah arkib jika ia tidak aktif selama 90 hari dengan syarat baki akaun adalah kurang daripada 1000 unit mata wang akaun. Jika baki adalah di atas jumlah ini, akaun itu tidak akan tercapai dan bunga itu dibayar ke akaun pelanggan.

    • 4.36. Di mana saya boleh mendapatkan panduan bahasa MQL untuk pakar penasihat dan penunjuk?

      Direktori talian di: http://docs.mql4.com/en. Forum khusus pada bahasa di: http://forum.forexpeoples.com/. Anda juga boleh mencari banyak penasihat, petunjuk dan skrip di: http://codebase.mql4.com/.

  • 6. Soalan-soalan yang berkaitan dengan Kelab VIP LiteForex
    • 6.1 Apa itu Kelab VIP?

      Keahlian dalam Kelab VIP dari LiteForex adalah tersedia kepada mana-mana pelanggan LiteForex dan menyediakan perkhidmatan tambahan yang percuma atau Pertukaran Mata-Wang Kelab khas yang dipanggil "LP".

    • 6.2 Bagaimana boleh saya mendaftar sebagai ahli Kelab VIP?

      Anda boleh mendaftar dalam profil pelanggan anda. Sekiranya anda tidak mempunyai profil di www.liteforex.com, sila lakukan pendaftaran. Kemudian klik pada butang "VIP-club", Baca peraturan-peraturan, dan bersetuju dengan terma dan syarat-syarat serta klik pada butang "Terima".

    • 6.3 Apakah keistimewaan keahlian kelab VIP?

      Selepas menjadi ahli Kelab VIP dan menerima status berkaitan kelab, anda akan menikmati akses ke perkhidmatan tersebut sebagai

      • VPS LiteForex
      • Penganalisis peribadi
      • Isyarat SMS
      • Bayaran pendahuluan
      • Kredit
      • Pembayaran balik untuk deposit yuran

      Sila gunakan pautan untuk mengetahui lebih lanjut tentang kelebihan yang disediakan untuk ahli-ahli: http://www.liteforex.my/club/advantages/.

    • 6.4 Apakah club status? Bagaimana ia ditakrifkan dan dinaik taraf?

      Status anda di kelab VIP mentakrifkan tahap peluang anda dan sejauh mana pakej perkhidmatan yang disediakan. Status ini disusun mengikut susunan : Gangsa, Perak, emas, Platinum dan Elite. Lebih tinggi status anda, lebih banyak perkhidmatan yang boleh anda nikmati. Hanya selepas anda Sertai Kelab VIP, anda diberi status gangsa. Anda boleh menaiktaraf status anda dengan meningkatkan deposit anda. Status akan dipertingkatkan pada hari berikutnya selepas anda membuat deposit tertentu. Sila beri perhatian bahawa status adalah sah untuk tempoh sehingga 1 tahun, jadi anda boleh Manfaatkan semua kelebihan walaupun anda mempunyai peluang untuk mengeluarkan sebahagian daripada deposit itu.

    • 6.5 Apakah mata LP dan bagaimana boleh saya mendapatkannya?

      LP adalah Mata Wang Kelab VIP khas yang boleh digunakan untuk membeli Perkhidmatan di VIP-kedai atau ditukar dengan bonus trading yang berbeza-beza, buku-buku yang berkaitan dengan Forex dan Webinar atau wang sebenar.

      Bilangan Mata LP bergantung kepada jumlah perdagangan yang dijalankan. Jumlah mata LP berbeza-beza mengikut kadaran status anda di kelab VIP. Apabila klien menyertai kelab, dia secara automatik mendapat status GANGSA dan bilangan LP mata dikira mengikut jumlah perniagaan semasa (1Lp = $10).Tinggi adalah status anda, lebih banyak mata LP yang anda mendapat.

      Sila ikuti link http://www.liteforex.my/club/lp/ untuk mengira jumlah mata LP.

    • 6.6 Apakah kedai-VIP?

      Kedai-VIP adalah kawasan selamat , dimana anda boleh mengaktifkan perkhidmatan VIP percuma atau Pertukaran Mata LP untuk promo-kod untuk mengaktifkan Perkhidmatan premium. Sila gunakan pautan untuk maklumat lanjut mengenai perkhidmatan yang disediakan: http://www.liteforex.my/club/vip-shop/.

    • 6.7 Mengapa perkhidmatan "bayaran pendahuluan" tidak tersedia?

      Perkhidmatan "bayaran pendahuluan" boleh didapati untuk pelanggan-pelanggan yang statusnya adalah sama dengan atau lebih daripada status emas. Sila ambil perhatian bahawa perkhidmatan yang boleh diaktifkan semula hanya jika jumlah deposit yang dibuat selepas penerimaan bayaran pendahuluan yang terdahulu tidak rendah daripada amaun bayaran pendahuluan dan sekurang-kurangnya 3 hari berlalu selepas pengaktifan sebelumnya.